kompetencje dyr

 

 

 

Kompetencje Dyrektora V Liceum Ogólnokształcącego
(Statut V Liceum Ogólnokształcącego - rozdz. 4)

§ 16. 

1. Kompetencje dyrektora określają odrębne przepisy.

2. Dyrektor w swoich zadaniach:

  1. jest kierownikiem zakładu pracy dla nauczycieli i innych pracowników niebędących nauczycielami;
  2. decyduje w sprawach:
  1. zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły;
  2. przyznawania nauczycielom i innym pracownikom szkoły nagród dyrektora, dodatków motywacyjnych oraz wymierzania kar porządkowych;
  3. występowania z wnioskami w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i związków zawodowych;
  1. kieruje działalnością liceum oraz reprezentuje je na zewnątrz;
  2. sprawuje nadzór pedagogiczny;
  3. realizuje uchwały Rady Pedagogicznej;
  4. zapewnia nauczycielom pomoc w realizacji ich zadań i doskonaleniu zawodowym
  5. sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
  6. zapewnia uczniom i nauczycielom bezpieczeństwo w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
  7. dysponuje środkami określonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie a także organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły;
  8. wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych;
  9. współdziała ze szkołami wyższymi w zakresie organizacji praktyk pedagogicznych;
  10. w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Rodziców, Radą Pedagogiczną, związkami zawodowymi i Samorządem Uczniowskim;

 

§ 17. 

1. Dyrektor może w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę zmienić lub wprowadzić nowe profile kształcenia (działalność innowacyjna i eksperymentalna szkoły).

2. Dyrektor przedstawia Radzie Pedagogicznej dwa razy w roku szkolnym, wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności liceum.

3. Na wniosek rodziców dyrektor, może zezwolić, w drodze decyzji, na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego, poza szkołą.

4. Na wniosek rodziców ucznia (samego ucznia bądź nauczyciela przedmiotu), po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i poradni psychologiczno-pedagogicznej, dyrektor może zezwolić na indywidualny program nauki.

5. Na wniosek rodziców ucznia, w oparciu o opinię lekarza, dyrektor może zwolnić ucznia z zajęć wychowania fizycznego lub wykonywania określonych ćwiczeń na czas określony w opinii.

8. Dyrektor przygotowuje projekt arkusza organizacyjnego liceum na każdy rok szkolny zgodnie z odrębnymi przepisami.

9. Dyrektor tworzy warunki do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów.

10. Dyrektor zapewnia odpowiednie warunki organizacyjne do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych.

11. Dyrektor liceum jest odpowiedzialny za kontakty z mediami. Dyrektor liceum może wskazać inne osoby do kontaktów z mediami.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Koszowski Krystian
(2004-10-19 14:20:07)
Ostatnio zmodyfikował:
Sebastian Tobiasz
(2020-01-23 08:28:01)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki